ﻁ SZKOŁA OTWARTA DLA WSZYSTKICH
Zdalne nauczanie

PROJEKT EFS

Przydatne linki
BIP
bip
Translate
English French German Italian Portuguese Russian Spanish

 

SZKOŁA OTWARTA DLA WSZYSTKICH

Zdjęcia z dnia otwartego


Fimy z dnia otwartego

 

W dniu 7 kwietnia już po raz kolejny mieliśmy przyjemność gościć w naszej szkole uczniów klas szóstych, którzy stoją przed koniecznością wyboru szkoły gimnazjalnej. Nasze zaproszenie przyjęli również rodzice, którzy przybyli w godzinach popołudniowych.

Spotkanie rozpoczęło się na Sali gimnastycznej, gdzie pani dyrektor Teresa Lechocińska-Ciupa serdecznie przywitała przybyłych gości i pokrótce zaznajomiła ich z planem Dnia Otwartego. Przedstawiła również ofertę naszej szkoły na przyszły rok szkolny i zaprosiła szóstoklasistów do wybory właśnie naszego Gimnazjum.

Następnie  pan Robert  Karnasiewicz  zapoznał szóstoklasistów z profilem sportowym realizowanym w naszej szkole. Młodzież mogła obserwować grę w bandmintona oraz
w unihokeja. Dowiedzieli się o sukcesach sportowych wychowanków Gimnazjum nr 4
i warunkach rekrutacji do klasy sportowej.

Następnie szóstoklasiści pod opieką swoich starszych kolegów i koleżanek z Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 4 rozpoczęli  wycieczką po naszej szkole.

W Sali historycznej uczniowie zostali powitani przez kolegę z klasy III d Karola Kotulę, który opowiedział młodszym kolegom, jak przebiegają lekcje historii w gimnazjum. Zwrócił uwagę na wyposażenie pracowni w: mapy ścienne, atlasy, makiety budowli historycznych wykonanych przez uczniów; multimedia wykorzystywane podczas lekcji z użyciem laptopa, projektora, bezprzewodowego Internetu. Są to: prezentacje uczniów, filmy, ćwiczenia z płyt CD –ROM, pokazy slajdów oraz animacje, które wzbogacają wiedzę i rozszerzają zainteresowanie historią. Następnie uczniowie klasy II e: Bartek Bauer, Kamil Komaniecki
i Kuba Kołcz przedstawili autorski projekt edukacyjny pod tytułem Kamienie pamięci-znajdź bohatera Sierpnia 80, który powstał przy współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej. Mamy nadzieję, że wśród przyszłych gimnazjalistów znajdą się tacy, którzy będą chcieli rozwijać swe zainteresowania w kierunku historycznym.

W ramach promocji biblioteki szkolnej odbyła się inscenizacja fragmentu „Zemsty” Aleksandra Fredry oraz przedstawienie sylwetki autora tej komedii.  Szóstoklasiści otrzymali specjalnie opracowane  i wydrukowane programy teatralne. Występ przygotowali uczniowie
z klasy I b pod kierunkiem pani Barbary Wojciechowskiej.

Została przedstawiona prezentacja multimedialna dotycząca lekcji języka polskiego w naszej szkole, konkursów polonistycznych, możliwości wyjść do kina i teatru oraz uczestnictwa
w zajęciach koła polonistycznego.  Przybyła młodzież miała także okazję obejrzeć wystawkę prac uczniowskich, np. albumy o życiu i twórczości poetów, gazetkę klasową, słowniki, wypracowania   W roli prowadzących wystąpili  uczniowie z klasy II b, a za przedsięwzięcie była odpowiedzialna pani Zofia Tychanowicz.
W sali chemicznej zapoznając uczniów z nowym przedmiotem,
z którym zetkną się w gimnazjum przygotowano krótki pokaz chemiczny, który rozpoczął się od prezentacji multimedialnej przypominającej sylwetkę Marii Curie- Skłodowskiej w związku z obchodami 100 rocznicy otrzymania przez nią nagrody Nobla w dziedzinie chemii.
Następnie przeprowadzono pokazy doświadczeń: „Herbata z balonu”; „Zmiany zabarwienia roztworów- magiczne napisy na kartce”; „Piankowy wąż z menzurki”; „ Elektrolityczne pisanie”; „Zamiana soku pomarańczowego w czarną polewkę”. W niektórych grupach pokazano również prezentacje z życia klasowego kl. Ib. Chętne osoby otrzymały do rozwiązania chemiczne sudoku.
Pokaz  i miłą atmosferę przygotowały uczennice: Karolina Śpiewak, Daria Rybińska, Justyna Czachor  z klasy Ib pod opieką Bogusławy Michalcewicz

Tematem przewodnim pokazów z matematyki była „kopuła geodezyjna”. Uczniowie
z klasy 3b oraz uczeń Bartłomiej Bauer z klasy 2e wykonali model kopuły geodezyjnej
o średnicy około 2 metrów i wysokości 1metra. Bartek przygotował również prezentację na temat kopuły Fullera i jej różnorodnych modyfikacji. W trakcie spotkań z uczniami z klas szóstych uczniowie z 3b wykonywali mniejsze modele kopuły, aby ich młodsi koledzy mogli zapoznać się z podstawami konstrukcji kopuły. Na korytarzu przed pracowniami matematycznymi czekała na uczniów wystawa wielościanów foremnych, pół foremnych
i wielościanów gwiaździstych . Szczególnie imponująca była wystawa modeli wykonanych przez ucznia klasy 3b Dariusza Stachnika. Część z nich ozdobiła olbrzymie drzewo Pitagorasa, wykonane przez uczennice z klasy 3b. Uwagę uczniów przyciągała również wystawa prac wykonanych metodą orgiami - misternie wykonane łabędzie, sowa mądrala
i jezioro zamieszkałe przez różnorodne zwierzęta, a nad nim górowały ogromne bukiety kwiatów. Autorem prac z origami są uczniowie kl. 3c- J. Szymczyk,  B. Wójcik,  kl. 3b - A. Matuszkiewicz i K. Kotula, kl. 2a - K. Żola  Całość pokazów koordynowały nauczycielki matematyki: mgr Mirosława Szypuła i mgr Helena Wolska.

W Sali 63 (pracownia biologiczna) na rodziców i uczniów czekała pani Barbara Pyrz . Zaprezentowała ona uczniom prezentacje o złudzeniach optycznych. Uczniowie
z zaciekawieniem oglądali figury niemożliwe oraz interpretowali rysunki w stylu „Stara czy młoda kobieta” „Koń czy żaba”. Zapoznali się również z budową ludzkiego oka.  Dodatkowo przedstawiła alternatywne sposoby uczenia się na odległość  tzw. moodle. Większość szóstoklasistów po raz pierwszy spotkała się z taką formą zdobywania i sprawdzania wiedzy. Nauczycielka pokazała przykładowe zadania zamieszczone zarówno na szkolnej platformie moodlowskiej jak również te, które wykorzystują ogólnopolską platformę edukacyjną mojezadanie.pl. Taka forma pracy spodobała się zarówno młodszej części naszych gości jak również osobom dorosłym. Rodzice dostrzegli świetny sposób sprawdzania wiedzy swoich dzieci przy okazji wspólnie spędzonego czasu przy komputerze. Zapoznała również rodziców ze stroną internetową Gimnazjum nr 4 na której znajdują się dokumenty  niezbędne do rekrutacji . Przedstawiła również możliwość zapisów online do naszej szkoły

W pracowni geograficznej szóstoklasiści uczestniczyli we fragmencie lekcji „Procesy kształtujące rzeźbę Ziemi: wulkanizm”. Obejrzeli kilkuminutowy film o budowie wnętrza Ziemi oraz ruchach płyt tektonicznych. Dowiedzieli się z niego w jaki sposób dochodzi do postania wulkanów. Następnie  na przygotowanym modelu  ochotnik zainicjował  erupcję. Na podsumowanie uczniowie układali puzzle przedstawiające budowę wulkanu.

Na szóstoklasistów czekali również wraz z panią Aldoną Zbrzezny uczniowie biorący udział w projekcie "Uroczystości szkolne jako źródło wiedzy i rozrywki"
Programu "Uczenie się przez całe życie" Comenius. Przedstawili krótko zasady programu oraz podzielili się wrażeniami  z wycieczek zagranicznych w ramach tego projektu.  Delegacja uczniów i nauczycieli naszej szkoły przebywała przez tydzień we Włoszech. Włoscy partnerzy pochodzą z Kalabrii, która jest jednym z najbiedniejszych, lecz jednocześnie najpiękniejszych regionów Włoch. Z dziewięciu szkół znajdujących się
w różnych miejscowościach, którymi zarządza jedna dyrektorka, zdążyli odwiedzić siedem. Wszędzie witano ich z niezwykłą serdecznością i otwartością, a uczniowie przygotowali na powitanie gości specjalne programy artystyczne. Partnerzy projektu pochodzący z Francji, Polski, Rumunii i Turcji przedstawili prezentacje dotyczące uroczystości szkolnych, które są tematem projektu. Jeżdżąc do poszczególnych szkół, podziwiali bujną, śródziemnomorską przyrodę – palmy, opuncje, gaje oliwne i oblepione owocami drzewa cytrusowe. Mieli również okazję popłynąć na Sycylię, gdzie w uroczej Taorminie zwiedzali ruiny starożytnego teatru, z którego szczytu podziwiali zasypany śniegiem szczyt Etny. Wcześniej uczniowie gościli   we Francji i w Rumunii.

W Sali multimedialnej (s. 75) pani Urszula Bar  zaprezentowała możliwości wykorzystania tablicy interaktywnej w nauczaniu historii, geografii, plastyki, muzyki, biologii. Udowodniła wyższość tablicy interaktywnej nad tablicą standardowo stosowaną od lat w nauczaniu. Jej niewątpliwa atrakcyjność w wielokrotnym prezentowaniu plansz, map, wykresów, które można ponadto opisywać, wykorzystywać do ćwiczeń bez konsekwencji zniszczenia.

Młodzież ( także opiekunowie i towarzyszące młodsze rodzeństwo) miała możliwość sprawdzenia swojej wiedzy z zakresu geografii i historii pracując z mapą i rozwiązując ćwiczenia tematyczne. Bawili się szukaczem, kurtyną, pisali na tablicy uzupełniając teksty

z luką.

Podczas Dnia Otwartego w naszej szkole zaprezentowane zostały również języki obce. Uczniowie klas II a i II b pod opieką nauczycielek pani Małgorzaty Robak (j. angielski) i pani Katarzyny Misiak ( j. niemiecki), przygotowali przedstawienie pt. „Zwiedzamy Europę autostopem, czyli europejskie degustacje.” Dwie autostopowiczki - Patrycja Małek i Anna Kuklińska jako pasażerki Daniela Świątka (kierowca), podróżowały po Anglii i Niemczech. Nasze bohaterki dowiedziały się jakie są typowe angielskie i niemieckie potrawy oraz charakterystyczne dla tych państw budowle. Ekspertem w sprawie jedzenia był kelner, czyli Krzysztof Tylutki. Informacjami o zabytkach służyli Angielka – Gabriela Mazur i niemiecki turysta – Maciej Cyran. Aktorzy mieli również okazję popisać się znajomością języka angielskiego i niemieckiego. Przedstawieniu towarzyszyła prezentacja multimedialna oraz piosenki w językach obcych. Obsługą sprzętu zajmował się Konrad Snopkowski. Akcja toczyła się w scenerii angielskiej restauracji, a potem niemieckiego baru. Naszych widzów witali i żegnali narratorzy, czyli Jagoda Głowacka i Dawid Grabowski.

W laboratorium j. angielskiego p. Agata Żak  pokazała, jak można ciekawie przeprowadzić lekcje w pracowni językowej. Zainteresowani obejrzeli  obejrzeć prosty
i zabawny film pt. „My first English words” a potem uczestniczyli w zajęciach, w czasie których pracowali samodzielnie, w parach, nagrywali dialogi, wykonywali ćwiczenia językowe, korzystając ze sprzętu słuchawkowego. Do pomocy włączyli się uczniowie klasy IIc.

W godzinach popołudniowych gościliśmy ponownie uczniów, tym razem ze swoimi rodzicami i często młodszym rodzeństwem. Na auli spotkali się oni ponownie z panią dyrektor , która serdecznie powitała gości i podziękowała za przybycie. Następnie rodzice mogli spotkać się z naszymi absolwentkami, które reprezentowały wszystkie mieleckie szkoły ponad gimnazjalne. Przekonywały, iż jako absolwentki tej szkoły, dostały się do wybranych przez siebie szkół i z powodzeniem sobie w nich radzą.

Spotkania zaplanowane były na 2 godziny ale ponieważ wszyscy świetnie się bawili,  zostały one przedłużone aż do godziny 20.15. Mamy nadzieję że zadowolone miny zarówno młodzieży jak i rodziców świadczą o tym, że nasze Gimnazjum pozyskało nowych sympatyków. Czekamy na wszystkich od 1 września

 
Wirtualny spacer

Wirtualny spacer
po Gimnazjum nr 4
w Mielcu

 (kliknij)

Kontakt

Gimnazjum nr 4
w Mielcu

ul. Łąkowa 6,
39-303 Mielec
tel (0-17) 788 19 00
gim4@miasto.mielec.pl
gim4@ptc.pl
Szukaj w serwisie...

spum2012

Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 1 gość 
Kalendarium
Dzisiaj jest: Sobota
18 Maja 2024
Światowy Dzień Rodziny
Imieniny obchodzą
Aleksander, Aleksandra, Alicja, Edwin,
Eryk, Eryka, Feliks, Irina, Liboriusz,
Myślibor, Wenancjusz

Do końca roku zostało 228 dni.
Zodiak: Byk
Wschód słońca: 03:46
Zachód słońca: 19:15
Odwiedzin
Dziśiaj0
Wczoraj4
W tym tygodniu27
W tym miesiącu87
Wszystkie231529
Cytaty
Słowo poety, miłość kobiety-są zawsze tym, co zdarza się po raz pierwszy.
stat4u